Quelqu'un connait cette beauté
+3
Cloo
Erythrone
Taro
7 participants
Page 1 sur 1
Quelqu'un connait cette beauté
Hypericum 'Briggadoon'
(désolée pour la l'anglais)
Low-growing and very eye-catching, with yellow blooms in summer.
Carpet the garden floor with warm, sunny color from this exceptionally bright new Aaron's Beard. Briggadoon regales you with orange-gold foliage from spring through fall, plus bright yellow flowers in summer. No plant is easier to grow, and this low, spreading variety is useful for everything from groundcover to mass planting.
Briggadoon offers dense foliage of such rich golden that in spring, when it first emerges, the leaves are tinged with apricot, orange, and even coral tones. Even after the summer heat arrives, though, it keeps its chartreuse tones, refusing to green out. And the bright yellow is maintained all summer too, thanks to masses of 2-inch blooms that arise at the top of the stems for many weeks.
Briggadoon is a low-growing, spreading plant, 12 to 16 inches tall and 2 feet wide. It brightens just about any garden spot, from the perennial or shrub border to a mass planting for dramatic effect. It thrives in full sun to partial shade and just about any soil, though it prefers a loose, moist mixture with good drainage. Easy and adaptable, it's a lovely choice for any bare spot.
Brigadoon is comapct enough for containers as well. The dense habit fills space beautifully, and it never looks "out of season" from spring through late fall.
When the flowers bloom, Briggadoon is a frequent stop for bees and butterflies, too. It makes a charming companion to bedding plants, keeping its attention-getting color as annuals pass in late summer. You just can't go wrong with this splendid Hypericum!
Native to northern Africa and Eastern Europe, Hypericum calycinum is maintenance-free and very adaptable. Space plants 2 feet apart for solid coverage. Zones 5-7.
(désolée pour la l'anglais)
Low-growing and very eye-catching, with yellow blooms in summer.
Carpet the garden floor with warm, sunny color from this exceptionally bright new Aaron's Beard. Briggadoon regales you with orange-gold foliage from spring through fall, plus bright yellow flowers in summer. No plant is easier to grow, and this low, spreading variety is useful for everything from groundcover to mass planting.
Briggadoon offers dense foliage of such rich golden that in spring, when it first emerges, the leaves are tinged with apricot, orange, and even coral tones. Even after the summer heat arrives, though, it keeps its chartreuse tones, refusing to green out. And the bright yellow is maintained all summer too, thanks to masses of 2-inch blooms that arise at the top of the stems for many weeks.
Briggadoon is a low-growing, spreading plant, 12 to 16 inches tall and 2 feet wide. It brightens just about any garden spot, from the perennial or shrub border to a mass planting for dramatic effect. It thrives in full sun to partial shade and just about any soil, though it prefers a loose, moist mixture with good drainage. Easy and adaptable, it's a lovely choice for any bare spot.
Brigadoon is comapct enough for containers as well. The dense habit fills space beautifully, and it never looks "out of season" from spring through late fall.
When the flowers bloom, Briggadoon is a frequent stop for bees and butterflies, too. It makes a charming companion to bedding plants, keeping its attention-getting color as annuals pass in late summer. You just can't go wrong with this splendid Hypericum!
Native to northern Africa and Eastern Europe, Hypericum calycinum is maintenance-free and very adaptable. Space plants 2 feet apart for solid coverage. Zones 5-7.
Taro- Collaborateur d'Or
Ville et zone : 5b (vaudreuil)
Re: Quelqu'un connait cette beauté
Ben non jene la connais pas. Belle découverte!
Erythrone- Collaborateur d'Or
Ville et zone : Scotstown Zone 4
Aucune idée Claudie. Elle me fait craquer en titi en tout cas. quel feuillage!!!
Taro- Collaborateur d'Or
Tu as raison Claudie.Claudie a écrit:Hypericum, c'est une sorte de millepertuis, non?
Bersimis- Collaborateur d'Or
Ville et zone : Colombier (Zone 3a)
Oups, tu m'as devancé Bersimis . J'allais le dire
Merci pour l'info
Merci pour l'info
Taro- Collaborateur d'Or
Val, peux tu transférer le post dans la bonne rubrique.
Merci
Merci
Taro- Collaborateur d'Or
J'imagine que c'est sa coloration automnale puisque j'ai vu des photos sur le net où il est vert.
.
.
Camassia- Collaborateur d'Or
Ville et zone : Montréal, zone 5
Camassia a écrit:J'imagine que c'est sa coloration automnale puisque j'ai vu des photos sur le net où il est vert.
.
Dans le texte ça dit que c'est sa couleur du printemps à l'automne. Elle fleurit jaune
Taro- Collaborateur d'Or
Val, d'après ce que j'ai trouvé, ça serait un cultivar de H. calycinum. J'ai fouillé dans une encycopédie (A-Z enclyc. Garden plants). On parle d'arbuste.
Dans Hardy Herbaceous perennials (Jelitto et Schacht), on parle de "Sub-Shrub".
Fait que tu m'épates encore.... tu voulais la mettre d'instinct dans arbustes. Moi, il a fallu que je fouille une tonne de documents pour arriver à cette conclusion...
Fait que tu m'épates encore.... tu voulais la mettre d'instinct dans arbustes. Moi, il a fallu que je fouille une tonne de documents pour arriver à cette conclusion...
Erythrone- Collaborateur d'Or
Ville et zone : Scotstown Zone 4
Erythrone a écrit:Val, d'après ce que j'ai trouvé, ça serait un cultivar de H. calycinum. J'ai fouillé dans une encycopédie (A-Z enclyc. Garden plants). On parle d'arbuste.
Cocotte Erythrone J'ai juste pas pris le temps de fouiller, j'suis dans ma période 'vache' un peu Mais aussi c'est que j'ai un Hypericum... que j'ai acheté chez Sylvie aus Vivaces de l'Isle, ça fait 2 ans je pense. Je connais pas le cultivar Pis y fout pas grand chose à date
j'ai trouvée ça
http://translate.google.com/translate?hl=fr&sl=en&u=http://www.sunnyborder.com/pages/plant.php%3Fid%3D7532&sa=X&oi=translate&resnum=8&ct=result&prev=/search%3Fq%3DHypericum%2B%2527Brigadoon%2527%26hl%3Dfr%26rls%3DGGGL,GGGL:2006-38,GGGL:fr%26sa%3DX
mais zone 5-9
très jolie feuillage bave
http://translate.google.com/translate?hl=fr&sl=en&u=http://www.sunnyborder.com/pages/plant.php%3Fid%3D7532&sa=X&oi=translate&resnum=8&ct=result&prev=/search%3Fq%3DHypericum%2B%2527Brigadoon%2527%26hl%3Dfr%26rls%3DGGGL,GGGL:2006-38,GGGL:fr%26sa%3DX
mais zone 5-9
très jolie feuillage bave
soleil 1- Collaborateur *Précieux*
Si je vois bien, c'est la même photo. Tellement belle cette plante
Taro- Collaborateur d'Or
Il y a aussi le kolkwitzia 'Dream Catcher' qui est souvent montré avec une couleur semblable et peut-être plus rustique que cet arbuste:
http://www.gardencrossings.com/index.cfm/fuseaction/plants.plantDetail/plant_id/560/index.htm
http://www.gardencrossings.com/index.cfm/fuseaction/plants.plantDetail/plant_id/560/index.htm
Bersimis- Collaborateur d'Or
Ville et zone : Colombier (Zone 3a)
Taro a écrit:Si je vois bien, c'est la même photo. Tellement belle cette plante
j'avais traduit en francais mais je croie qu'il n'y a que moi qui voit ça
soleil 1- Collaborateur *Précieux*