Forum Fleur de Lys - Jardinage
Afin d'avoir accès à tout le contenu des sujets et discussions des forums, nous vous invitons à vous inscrire.

Pour des mesures de sécurité, l'activation n'est pas instantanée et sera faite dans un court délai par un administrateur.

Au plaisir de vous compter parmi nous bientôt.

Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum Fleur de Lys - Jardinage
Afin d'avoir accès à tout le contenu des sujets et discussions des forums, nous vous invitons à vous inscrire.

Pour des mesures de sécurité, l'activation n'est pas instantanée et sera faite dans un court délai par un administrateur.

Au plaisir de vous compter parmi nous bientôt.
Forum Fleur de Lys - Jardinage
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -45%
WHIRLPOOL OWFC3C26X – Lave-vaisselle pose libre ...
Voir le deal
339 €

Les Anciens: vos préférés?

3 participants

Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Les Anciens: vos préférés?

Message par Soso Mar 04 Juil 2006, 17:04

J'ai trouvé sur Pickering un article qui définit les différents rosiers anciens.

http://www.pickeringnurseries.com/tw/Web_store/web_store.cgi

Mais vous qui les cultivez, lesquels sont vos préférés et pourquoi?
Soso
Soso
Modérateur

Nombre de messages : 6209
Ville et zone : Trois-Rivières, 4b
Date d'inscription : 30/01/2006

Revenir en haut Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Re: Les Anciens: vos préférés?

Message par Valentine Mar 04 Juil 2006, 19:39

Pour moi c'est difficile à dire, car en réalité je n'ai qu'un seul ancien et c'est Souvenir de Ste.Annes un bourbon et non rustique.

Difficile car cette année c'est sa deuxième année et il est en pot Perplexe Pas facile à bien évaluer.

Je suis comme Claudie, j'aime énormément les D.Austin qui sont des rosiers modernes, mais avec l'influence des anciens pour leurs formes et la senteur. L'avantage, ils fleurissent un peu plus longtemps (mais selon les pros, moins abondamment). Désavantage, la plupart non rustique.

Je peux dire en tout cas, qu'à date je suis folle d'amour pour Jacques Cartier pour son grand nombre de fleur à sa première année et pour son odeur Soul Clap En plus Shamir me dit qu'il est un excellent guerrier Miracle!

J'ai hâte de voir en VRAI Duchesse de Montebello... je l'ai donné en cadeau à ma soeur, et c'était un coup de coeur avec toutes les images que j'ai vu de celui-là.

Les autres anciens que j'ai, sont acquis cette année seulement alors je pourrai donner mes observations plus tard, mais sans bonne expérience vraiment. Je pense que ça prend au moins 3 ans au jardin avant d'avoir un avis valable Gêné
Valentine
Valentine
Administrateur

Nombre de messages : 47480
Ville et zone : Rawdon 4b et + Si ça crève, je me questionne avant d'accuser !
Date d'inscription : 16/02/2005

http://picasaweb.google.com/hortival

Revenir en haut Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Re: Les Anciens: vos préférés?

Message par Soso Mar 04 Juil 2006, 19:59

Je ne sais pas si tu as jeté un oeil sur le lien que j'ai mis, mais j'imagine que les descriptions sont fiables, vu que c'est Pickering?
Soso
Soso
Modérateur

Nombre de messages : 6209
Ville et zone : Trois-Rivières, 4b
Date d'inscription : 30/01/2006

Revenir en haut Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Re: Les Anciens: vos préférés?

Message par Valentine Mar 04 Juil 2006, 20:09

Gêné Non, j'étais pas allée sur le lien ( comment t'as su Connard )
Mais là je clique et j'arrive à la page principale de pickering Heu?
Valentine
Valentine
Administrateur

Nombre de messages : 47480
Ville et zone : Rawdon 4b et + Si ça crève, je me questionne avant d'accuser !
Date d'inscription : 16/02/2005

http://picasaweb.google.com/hortival

Revenir en haut Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Re: Les Anciens: vos préférés?

Message par Soso Mar 04 Juil 2006, 20:16

Antique Roses
Alba


Large, vigorous, free branching, upright, well foliated varieties that are both winter hardy and shade tolerant. Large, fragrant blooms appear in late June in colours ranging from white to mid pink, and are double to very double in shape. Though non-recurrent, the regal growth habit and intoxicating perfume ensures Albas a deserving place in the garden.



Bourbon

Reasonably vigorous varieties of varying height, shape and habit ranging from low and bushy to climbing. Most varieties are repeat flowering and all are very well perfumed. Colours range from white and blush pink through to vermilion red, and also red and white stripes.



Centifolia

Mostly large upright, arching, hardy shrubs producing multitudes of richly scented very double blooms in June. Blooms range in size from variety to variety, as does the colour from white to purple. The exception to all this is Pompom de Bourgone which is a densely branched miniature possessing intriguing potential for many gardens.



China

As the class name implies China Roses are descendants of roses that were discovered in China and brought to Europe in the 18th century. They are all repeat flowering and bushy growers of varying heights. Bloom shape is usually double and colours include white, shades of pink, apricot and crimson-red. Since Chinas are rather tender, they should be protected in winter.



Damask & Portland Damasks

Damasks are a lovely group of old roses. They are usually medium sized shrubs growing to about 4-5', well foliated and upright growing though some have a tendency to arch gracefully. Portland Damasks, as a group are dense, bushy, upright and well foliated. What sets them apart from other Damasks is that they are recurrent blooming and compact growing. Blooms are carried on a short peduncle giving the appearance of being retracted into the foliage. Most Damasks are non-recurrent but produce large fragrant blooms over a long period. Portland Damasks are repeat flowering, and do so freely. As with most old roses the colour selection is limited to whites, pinks, and wine reds in varying shades.



Gallicas

Gallicas are my favourite old roses. While they are non-recurrent, their bloom quality, bloom quantity, character and history intrigue me. They produce good-sized blooms ranging in colour from pinks to deep maroon on plants that are bushy, well foliated and mostly upright. They are derived from the species R. gallica that grows wild throughout Europe. One of the oldest cultivars, R. gallica 'Versicolor' commonly known as Rosa Mundi, was in cultivation as early as 1583.

Gallicas are winter hardy in Pickering (Zone 5) without protection.

Foetida and Hybrids

While few in number these varieties are important, as they are some of the first yellow roses hybridized. They are mostly non-recurrent, producing double blooms on tall upright growing shrubs.



Moyesii and Hybrids

Rosa moyesii and its hybrids are large bushy growing shrubs that produce mid-sized to large open, flat single petal blooms in mid spring and set large, shapely fruit in the fall. The varieties are all very winter hardy and reasonably vigorous.



Hybrid Musk

Hybrid Musks are an exceptional group of roses, worthy of a place in any garden. They are all cluster flowered, rapid repeat bloomers and very fragrant. Being fairly modern varieties there is an extensive choice of colours and bloom shape. Some varieties produce large single petal blooms, others fully double blooms, and others trusses of small single petal blooms resembling a hydrangea. The growth habit is usually a mounding bushy form but some are upright and can be used as climbers. They're disease resistant, and will tolerate partial shade.



Hybrid Perpetual

Hybrid Perpetuals are a group of varieties that dates from the mid-nineteenth century. Preceding the introduction of Tea and Hybrid Tea roses, these were used extensively for exhibiting in their day. All are repeat flowering and well perfumed in typical double to fully double old rose form and colours (no yellows or apricots), including some striped varieties. They are, for the most part vigorous growing and upright, although some can become very lax and arching if allowed.



Hybrid Spinosissima

These dense, bushy varieties are also called Scotch or Burnet roses. They are disease-resistant and winter hardy. The growth habit is usually twiggy with the exception of Spring Morning, Spring Gold and Karl Förster, which are more upright and erect. They are all non-recurrent, with the exception of Stanwell Perpetual, which repeats very well producing mid-sized fully double blooms.



Moss

Mosses originated from Centifolias by a mutation of growth. Flower buds and stems are covered in moss-like growth. They all produce mid-sized to large double or very double flowers and are well perfumed. Some varieties are recurrent blooming. Colours are typical to Centifolias, white to deep maroon, although there are an apricot and a pale yellow variety among them. In most cases they are upright, bushy growers but some can become lax if allowed.



Noisette

Closely related to Chinas, noisettes are vigorous growing varieties, the majority of which are best used as climbers. They produce mid-sized very fragrant double to very double varieties and are all repeat blooming. Our climate can be rough on these; they have a tendency to keep growing late in the season, which renders them more vulnerable to winter damage. In our climate they should be planted in a warm, sheltered spot and protected for the winter.



Species

These are the original wild roses. Our collection includes many significant species from around the world. They are non-recurrent and bear simple single petalled blooms and produce hips in fall. Growth habit, bloom shape etc. is unique to each variety. While most gardeners prefer the appearance of newer cultivars available today the simple beauty of these roses can still be appreciated in many garden settings.



Ramblers

Ramblers are, for the most part, once flowering climbers, although there are some varieties that repeat bloom. Common characteristics among all ramblers are the vigorous growing pliable canes, and abundance of bloom in season. They are mostly fragrant and blooms can be small single petalled in trusses to medium-sized double blooms in clusters.


Source: http://www.pickeringnurseries.com/tw/Web_store/web_store.cgi
Soso
Soso
Modérateur

Nombre de messages : 6209
Ville et zone : Trois-Rivières, 4b
Date d'inscription : 30/01/2006

Revenir en haut Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Re: Les Anciens: vos préférés?

Message par Valentine Mar 04 Juil 2006, 20:22

J'ai lu ceux qui m'intéresse: Galliques, Albas, Thé, Bourbon et Damask.
Tout ça semble juste, quoique pour les floraisons répétées ou remontantes, c'est à vérifier pour chaque individuellement.

Je n'ai pas vu de mention pour les Polyanthas Heu?
Valentine
Valentine
Administrateur

Nombre de messages : 47480
Ville et zone : Rawdon 4b et + Si ça crève, je me questionne avant d'accuser !
Date d'inscription : 16/02/2005

http://picasaweb.google.com/hortival

Revenir en haut Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Re: Les Anciens: vos préférés?

Message par Soso Mar 04 Juil 2006, 20:26

Ils les classent dans les modernes.
Soso
Soso
Modérateur

Nombre de messages : 6209
Ville et zone : Trois-Rivières, 4b
Date d'inscription : 30/01/2006

Revenir en haut Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Re: Les Anciens: vos préférés?

Message par Digitale Mar 04 Juil 2006, 21:31

Je suis folle amoureuse des rosiers anciens.Pourquoi ''l'odeur''
Digitale
Digitale
Collaborateur d'Or

Nombre de messages : 6745
Ville et zone : Windsor zone 4b
Date d'inscription : 01/08/2005

Revenir en haut Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Re: Les Anciens: vos préférés?

Message par Valentine Mar 04 Juil 2006, 21:46

Soso a écrit:Ils les classent dans les modernes.

Ahh ok, merci Grand sourire Pas assez vieux, donc probable après 1865 je crois la date de tombée Connard
Valentine
Valentine
Administrateur

Nombre de messages : 47480
Ville et zone : Rawdon 4b et + Si ça crève, je me questionne avant d'accuser !
Date d'inscription : 16/02/2005

http://picasaweb.google.com/hortival

Revenir en haut Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Re: Les Anciens: vos préférés?

Message par Soso Mar 04 Juil 2006, 22:00

En tk, merci beaucoup les filles de m'avoir rendu folle, même pas planté mon Tuscany Superb encore et je fais des recherches pour le prochain. Merci encore. Très fâché
Soso
Soso
Modérateur

Nombre de messages : 6209
Ville et zone : Trois-Rivières, 4b
Date d'inscription : 30/01/2006

Revenir en haut Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Re: Les Anciens: vos préférés?

Message par Valentine Mar 04 Juil 2006, 23:53

Crampé! Crampé! Crampé!

Jojo aussi s'en est procuré un rosier aujourd'hui Clap Clap Clap
Valentine
Valentine
Administrateur

Nombre de messages : 47480
Ville et zone : Rawdon 4b et + Si ça crève, je me questionne avant d'accuser !
Date d'inscription : 16/02/2005

http://picasaweb.google.com/hortival

Revenir en haut Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Re: Les Anciens: vos préférés?

Message par Lise P. Mer 05 Juil 2006, 08:26

La famille des Albas au grand complet sont mes préférés ensuite les galliques ensuite les damask et portland...J'ai un faible pour les rugosas anciens pour leur feuillage et l'odeur des roses, les modernes je les aimes mais pas autant que les anciens disons, mais je ne dédaigne pas un moderne parce que c'est un moderne mettons un moderne ancien, genre Roseraie de l'Hay. Connard

Lise P.
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Re: Les Anciens: vos préférés?

Message par Lise P. Mer 05 Juil 2006, 08:27

Je vais essayé les centifolias prochaine achat juste pour voir s'ils sont rustiques...

Lise P.
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Re: Les Anciens: vos préférés?

Message par Soso Mer 05 Juil 2006, 08:29

Finalement Lise, je pense que tu les aimes tous!
Soso
Soso
Modérateur

Nombre de messages : 6209
Ville et zone : Trois-Rivières, 4b
Date d'inscription : 30/01/2006

Revenir en haut Aller en bas

Les Anciens: vos préférés? Empty Re: Les Anciens: vos préférés?

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum